سرخط خبرها

پایگاه‌های اهدای خون مشهد در تعطیلات نوروز فعال است

  • کد خبر: ۲۱۳۶۶
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
پایگاه‌های اهدای خون مشهد در تعطیلات نوروز فعال است
هشت پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی طی تعطیلات نوروزی فعال است که سه پایگاه ثابت و سیار از این تعداد در کلانشهر مشهد پذیرای داوطلبان اهدای خون می‌باشد
به گزارش شهرآرانیوز، مجید عبدالهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی  گفت: پایگاه‌های ثابت امام رضا (ع) و امید به ترتیب در میدان شریعتی و خیابان شیرازی مشهد و اتوبوس سیار مستقر در ورودی باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی در این ایام فعال خواهد بود.

وی افزود: این پایگاه‌ها از ۲۹ اسفند امسال تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده به جز روز‌های اول و ۱۳ فروردین فعال است.
وی ادامه داد: پایگاه‌های یاد شده روز ۲۹ اسفند در نوبت صبح فعال است، اما در سایر روز‌های تعطیلات نوروزی در ۲ نوبت صبح و عصر دایر خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت حیدریه و قوچان طی این ایام در نوبت صبح فعال است.
وی افزود: ذخایر خونی برای تمام گروه‌های خونی در خراسان رضوی رو به کاهش است لذا از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تقاضا می‌شود با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
 
وی بر وجود نیاز همیشگی بیماران به خون و اهدای آن از سوی هموطنان نیکوکار تاکید و بیان کرد: همه تمهیدات بهداشتی لازم برای داوطلبان اهدای خون به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اتخاذ شده لذا شهروندان داوطلب اهدای خون بدون هیچگونه نگرانی از این بابت، به یاری بیماران بشتابند.

عبداللهی گفت: در همین چارچوب اقداماتی نظیر هدایت داوطلبان اهدای خون از طریق ثبت‌نام اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir با هدف اقدامات پیشگیرانه از انتقال ویروس، جلوگیری از تجمع انسانی در پایگاه‌های انتقال خون و ممانعت از اتلاف وقت اهداکنندگان انجام شده است.
اداره کل انتقال خون خراسان رضوی مسوولیت تامین خون ۶۰ بیمارستان را در این استان بر عهده دارد.

خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون و فراورد‌های خونی در ایران پس از تهران و فارس است.
۱۱ پایگاه انتقال خون بطور معمول در این استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری فعال است که ۶ پایگاه از این تعداد در مشهد و پنج پایگاه دیگر در شهر‌های نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار مستقر می‌باشد.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->